M

020 – 238 0340

info@actinc.nl

Do Inc.020 – 238 0340 B.V. Veemkade 343 1019 HC Amsterdam

Live games / Management games

Hoezo kan leren niet leuk en uitdagend zijn? Vaak wordt er weer gekozen voor die saaie trainingen terwijl je er ook een echt vette live (management) game kunt spelen. In live games speel je een wedstrijd met jouw praktijk.

Je dompelt je onder in een spel met een spannende verhaallijn, waar je je skills kunt verbeteren. Je speelt met een uitdagende case en echte karakters. In teams bedenk je slimme tactieken en voert die uit, om te winnen.

Act Inc. bedenkt, ontwerpt, bouwt en speelt live (management) voor verschillende klanten. We noemen dat het next level in leren. Altijd met relevante en uitdagende inhoud, effectieve verdiepende leermethodes en spannende en speelse verhaallijnen.

Werkwijze

Onze live games s(t)imuleren deelnemers in een team om complexe vaardigheden toe te passen. Dit doen ze in een goed verhaal ontleent aan de werkelijkheid en zo ‘close to your skin’ dat je als vanzelf wordt geactiveerd om mee te doen en punten te verzamelen voor jouw team!

Door gamemechanismes als levels, beloning, learning loops toe te passen versnelt en verdiept het leren en het leereffect. In leerloops bedenk je je tactiek, ga je in actie, reflecteer je en haal je de essentie op.

Peer learning

Je doorloopt dit proces met je team. Dus naast zelf leren leer je ook van je peers.

De game mechanismes waarmee we werken:
• Levels met complexiteit
• Timeframes
• Scores per ronde
• Beloningen
• Instant feedback
• Je kunt informatie winnen
• Echte en “gespeelde” karakters
• Relevante stakeholders vanuit context, content en trainingsonderwerp
• Gamemaster
• Vormgeving helemaal in stijl van SN of eindklant
• Spannende en realistische verhaallijn
• Uitdagende business content en context
• Learning loops: opdracht, tactiek, doen, evalueren

Neem contact op voor vrijblijvend advies:

020 – 494 32 31
info@actinc.nl

Plug-and-play games

We hebben voor diverse klanten en thema’s games die je één of twee dagdelen speelt. Twee tracteurs spelen de stakeholders. Als deelnemer speel je meerdere rondes die logisch passen bij het onderwerp. Bijvoorbeeld: bij leiderschap: een performancecyclus met 4 karakters die verschillend in elkaar zitten en goed/minder goed presteren. Of bij sales: netwerken, cold calls, eerste afspraak, de vraag oppakken, voorstel maken, presenteren, onderhandelen en aftersales.

Je kunt de theorie van de training terug laten komen in de game en bijvoorbeeld per ronde competenties koppelen aan de opdracht.

Onderwerpen van onze games

Leidinggeven, adviseren, sales, change, agressie, assessment, new business content

Voor wie hebben we dit gedaan?

Applied Gaming Program

We bouwen bestaande kennis- en leerprogramma’s om tot een vette game. Met voorbereidingsopdrachten en (mini-)games spelen deelnemers een volledige live game-versie te maken van een bestaand trainingsprogramma. Waar moet je aan denken? Quizzen, puzzels, talkshow, navigation skills, pop up story’s, live scenes, zelf spelen, storytelling, filmpjes met essentials, diverse rondes spelen, live challenges en een vette eindpresentatie.

Enkele onderwerpen

Branding, green skills, talentontwikkeling, generatiemix, productintroductie, samenwerken teams en afdelingen.

Voor wie hebben we dit gedaan?

Next Generation Business Game

Steeds vaker willen bedrijven externe partners, hun eigen medewerkers en jonge talenten mee laten bouwen aan een business challenge of game changer. De game is daarmee een leer-, ontwikkel-, speel- en broedplaats voor nieuwe business. Centraal staat een goede innovatievraag, geïntroduceerd door een CEO of andere leider van het
bedrijf. Vooraf bieden we learning nudgets en inspiratie tools aan in de vorm van kennissessies, customized ‘Ted Talks’ tot echte business content. Op die manier doen de deelnemers vast een warming-up.

Tijdens de game krijgen ze micro teachings van 20 minuten die ze kunnen toepassen in de learn & play stations. Hier kunnen ze ontdekken wat relevante stakeholders vinden, voelen, denken en doen m.b.t. de vraag. Uiteindelijk pitcht elk team hun oplossing aan de directie. Bijvoorbeeld in een Dragons Den of benchmark-markt.

De extra gamemechanismes zijn

  • Businesscase
  • Stakeholders problematiek
  • Disrupties
  • Inspiratie talks en content
  • Classified business content
  • Mix echte en gespeelde karakters
  • New skills: rapid prototyping, applied 21th century skills
  • Real rewards: job krijgen, budget voor beste idee uit te werken

Voor wie hebben we dit gedaan?

Onze klanten