Neem contact op voor vrijblijvend advies:
020 – 494 32 31
info@actinc.nl
Plug-and-play games
We hebben voor diverse klanten en thema’s games die je één of twee dagdelen speelt. Twee tracteurs spelen de stakeholders. Als deelnemer speel je meerdere rondes die logisch passen bij het onderwerp. Bijvoorbeeld: bij leiderschap: een performancecyclus met 4 karakters die verschillend in elkaar zitten en goed/minder goed presteren. Of bij sales: netwerken, cold calls, eerste afspraak, de vraag oppakken, voorstel maken, presenteren, onderhandelen en aftersales.
Je kunt de theorie van de training terug laten komen in de game en bijvoorbeeld per ronde competenties koppelen aan de opdracht.
Onderwerpen van onze games
Leidinggeven, adviseren, sales, change, agressie, assessment, new business content
Voor wie hebben we dit gedaan?

Leiderschapsgame

Adviesgame

Salesgame

Changegame

Agressiegame

Assessmentgame

Digital Audit Action Game
Applied Gaming Program
We bouwen bestaande kennis- en leerprogramma’s om tot een vette game. Met voorbereidingsopdrachten en (mini-)games spelen deelnemers een volledige live game-versie te maken van een bestaand trainingsprogramma. Waar moet je aan denken? Quizzen, puzzels, talkshow, navigation skills, pop up story’s, live scenes, zelf spelen, storytelling, filmpjes met essentials, diverse rondes spelen, live challenges en een vette eindpresentatie.
Enkele onderwerpen
Branding, green skills, talentontwikkeling, generatiemix, productintroductie, samenwerken teams en afdelingen.
Voor wie hebben we dit gedaan?

Brand day game

E-Van Event

Herhuisvesting Safari

Kunst van het leidinggeven app tour

Top tien game
Next Generation Business Game
Steeds vaker willen bedrijven externe partners, hun eigen medewerkers en jonge talenten mee laten bouwen aan een business challenge of game changer. De game is daarmee een leer-, ontwikkel-, speel- en broedplaats voor nieuwe business. Centraal staat een goede innovatievraag, geïntroduceerd door een CEO of andere leider van het
bedrijf. Vooraf bieden we learning nudgets en inspiratie tools aan in de vorm van kennissessies, customized ‘Ted Talks’ tot echte business content. Op die manier doen de deelnemers vast een warming-up.
Tijdens de game krijgen ze micro teachings van 20 minuten die ze kunnen toepassen in de learn & play stations. Hier kunnen ze ontdekken wat relevante stakeholders vinden, voelen, denken en doen m.b.t. de vraag. Uiteindelijk pitcht elk team hun oplossing aan de directie. Bijvoorbeeld in een Dragons Den of benchmark-markt.
De extra gamemechanismes zijn
- Businesscase
- Stakeholders problematiek
- Disrupties
- Inspiratie talks en content
- Classified business content
- Mix echte en gespeelde karakters
- New skills: rapid prototyping, applied 21th century skills
- Real rewards: job krijgen, budget voor beste idee uit te werken
Voor wie hebben we dit gedaan?

Young talents werken aan case van T-Systems

Ondernemersgame voor productdevelopers

young talent werkt elk jaar aan thema van het jaar: Hubs, Bio, cost reduction

24-hrd business challenge
